Daily Wire updates its article, but it still conveys false information

— 16 May 2017

The author has removed two paragraphs and changed the title, but the new version of the article does not contain any mention of the fact that the article has been updated.

The New York Times promotes the case for climate change skepticism with a column that is light on substance

— 30 Apr 2017

the New York Times opinion section itself apparently didn’t realize that the content of Mr. Stephens’ piece did not actually support the message of the push notification that w...

CNN airs misleading climate claims in interview

— 25 Apr 2017

"Dr. Happer's assertion that models show 2x to 3x greater warming than observations is incorrect. At the surface (where we all live) models predict a rate of warming of 0.2 °C per..

Scientists reactions to the US House Science Committee hearing on climate science

— 10 Apr 2017

Only four witnesses were invited to testify before the committee, which cannot be representative of all the expertise required to understand a field as vast as climate science. So ...

How the blogosphere spread and amplified the Daily Mail’s unsupported allegations of climate data manipulation

— 27 Mar 2017

Early last month, British tabloid the Daily Mail published an article accusing the former director of the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) of rushing to pub...

The Daily Wire corrects story analyzed by scientists, but it’s still misleading

— 07 Mar 2017

While the most inaccurate statements have been edited, the scientists who reviewed the post indicate that the implication that the study undercuts confidence in the human cause of ...

Sensational claims of manipulated data in the Mail on Sunday are overblown

— 06 Feb 2017

"The “astonishing evidence” that David Rose purports to reveal in no way changes our understanding of modern warming or our best estimates of recent rates of warming. It does n..

IPSO decision ignores inaccuracies in The Spectator’s article on ocean acidification

— 02 Feb 2017

The article contains objectively inaccurate assertions on matters of fact—not opinion—and therefore does not meet the accuracy standards of IPSO’s Editors’ Code. By excusin...

Wall Street Journal articles on 2016 heat record send contradicting messages

— 27 Jan 2017

On January 18, NASA and NOAA released the data showing that 2016 was the warmest year on record in both datasets. All other major global surface temperature datasets, including the...

How to make sure a Q&A with a scientist doesn’t misrepresent science

— 04 Jan 2017

“When interviewing scientists, journalists need to make it clear to readers whether the resulting article is based on opinion or science. It is not sufficient to assume that an i...