Articles tagged as: Inaccurate definition

Breitbart article baselessly claims a study of past climate invalidates human-caused climate change

in Breitbart, by John Nolte

“By the reasoning of this article, if a rock rolled down a hill three million years ago, no human can be responsible for rolling a rock down a hill today. The fallaciousness of this reasoning is astounding.
It is hard to imagine that a well-intentioned person can so profoundly misunderstand the science. Assuming the author is acting in good faith, this article provides evidence that motivated reasoning can produce results that appear delusional to well-informed people.”

— 11 Apr 2019


Western Journal op-ed deceives readers with completely unsupported claims

in The Western Journal, by Jay Lehr, Tom Harris

“What would make their case stronger would be if they actually analysed all the data, engaged with the existing scientific literature and made their own contribution to our scientific understanding by publishing a scientific paper. The cherry picking exercise in this Western Journal article does not contribute to our scientific understanding of the world.”

— 26 Feb 2019


Popular “Friends of Science” video promoted by Youtube presents long list of climate myths

in Friends of Science, YouTube, by Steve Goreham

“The video presents a litany of the usual climate denier talking points, none of which hold any water. It is full of outright false claims and does not even shy away from presenting a fake TIME magazine cover that supposedly warned of an ice age. “Friends of Science” is an advocacy group “largely funded by the fossil fuel industry””

— 21 Dec 2018


The Australian publishes “deeply ill-informed” opinion on climate by Ian Plimer

in The Australian, by Ian Plimer

“This article is an amalgamation of logical fallacies, misleading talking points, and downright factually incorrect statements regarding the physics of the climate system. Every talking point in this article has been debunked many times over and it is astonishing that this was published.”

— 09 Aug 2018


Wall Street Journal commentary grossly misleads readers about science of sea level rise

in The Wall Street Journal, by Fred Singer

“The article has almost nothing to do with the modern state of sea-level science. The author tries to call into question that global warming causes sea-level rise, and does so by cherry-picking a short segment of data from 1915-1945, a time when data quality is poor and the warming signal small—a bizarre approach that could never pass scientific peer review and is apparently aimed at misleading a lay audience.”

— 18 May 2018


Commentary in The Australian ignores evidence and misrepresents research while falsely claiming humans are not responsible for climate change

in The Australian, by Ian Plimer

“Yet another in the exhausting heap of opinions choosing not to engage with evidence, while still expecting readers to believe inaccurate and baseless claims. It is baffling why publications such as The Australian wish to promote opinions that are both not well-argued and demonstrably not based on fact.”

— 26 Oct 2017


Daily Wire article misunderstands study on carbon budget (along with Fox News, The Telegraph, The Daily Mail, Breitbart…)

in The Daily Wire, by James Barrett

“The article selectively quotes from interviews and scientific papers to create the false perception that climate models significantly overestimate the rate of warming. The article also falsely implies that the cited paper is about the so called “hiatus” while the paper is actually about the carbon budget for the 1.5 ºC target.”

— 21 Sep 2017


Breitbart article falsely claims that measured global warming has been “fabricated”

in Breitbart, by James Delingpole

“In a cursory attempt at both reporting and climate science, the author glibly highlights a document heavy on accusation and light on reasoned engagement with fact. Implying nefarious motives behind temperature measurement bias correction without providing readers any indication of why this is necessary is misleading and a dereliction of the author’s journalistic responsibility.”

— 11 Jul 2017


Breitbart misrepresents research from 58 scientific papers to falsely claim that they disprove human-caused global warming

in Breitbart, by James Delingpole

“This article grossly misinterprets open-access scientific papers by simply looking at graphs and entirely ignoring their meaning as explained by authors in the text.”

— 08 Jun 2017


In Paris Agreement op-ed, US Senator Ted Cruz misrepresents the costs and benefits of reducing greenhouse gas emissions

in CNN, by Senator Ted Cruz

Sen. Cruz’s article cites a single report that assessed only the costs of climate actions, relying on a series of assumptions that maximized those estimated costs, and that excluded the benefits of avoided climate change and of renewable sources of energy.

— 31 May 2017